SYLWETKA NAJWAŻNIEJSZA! CZ. II

Jaka waga jest najkorzystniejsza? Po czterdziestce mężczyźni mogą ważyć tyle kilogramów, ile mają centymetrów wzrostu ponad sto a wdęc kto ma np. 175 cm wzrostu, może ważyć 75 kg. 3-5% plus lub minus nie ma znaczenia. W dużej mierze zależy to od budowy ciała, drobno- kościstej, atletycznej, grubokościstej itp. Kobiety z reguły powinny ważyć o około 5% mniej od liczby centymetrów ponad 100. Wg wielu tabel – ta różnica jest jeszcze większa. Charakterystyczne, że waga od 25 r. życia powinna nieco wzrastać do 40 lat

(np. przy wzroście 170 cm od 63,1 kg do 68), a potem przy 45 latach spadać (do 65,8 kg), by od 50 roku życia nieco wzrosnąć i utrzymywać się mniej więcej na tym samym poziomie (w tym wypadku o około 1 do 1,5 kg więcej). Niektóre tabele, np. niemieckie, zawierają inne dane. Np. przy wzroście od 152 do 176 cm w latach od 40 roku życia wzwyż kobieta nie powinna więcej ważyć jak od 50 do 65 kg. A więc im wyższa, tym szczuplejsza.

Dyrektor pierwszego w Europie instytutu zwalczania wadliwego krążenia krwi, otwartego w Monachium w 1958 r., prof. dr Gustaw Schimert przypisuje głównie otyłości winę za zaburzenia krążeniowe.

Schimert twierdzi, że naruszenie prawidłowego obiegu krwi następuje wskutek zbyt obfitego najadania się, szczególnie gdy się jada tłusto ponadto palenie, picie alkoholu, kawy, przepracowanie i niewyspanie – to główne przyczyny wad krążenia. Niemały wpływ mogą też mieć poza tym zaburzenia nerwowe i chroniczne stany zapalne zębów oraz migdałków pod- niebiennych. Usunięcie tych przyczyn wpłynie ogromnie na opóźnienie starości.

Kto chce utrzymać „wieczną młodość”, musi według monachijskiego profesora, ograniczać spożywanie, zwłaszcza tłuszczów zwierzęcych, jadać mało węglowodanów, dużo mleka i sera, jarzyn, surówek i owoców. Profesor nakazuje też długie przebywanie na świeżym powietrzu, codzienną gimnastykę i stałe uprawianie sportów.

Leave a Reply