Przedłużenie życia zależy tylko od ciebie!

Tak więc nawet zwolennicy „dużych” porcji białka mogliby nie zadowolić apetytów wielu naszych „mięsożernych” obywateli. Pocieszające i uspokajające są dla tycb ostatnich wyniki badań Eskimosów i Indian, którzy odżywiają się głównie mięsem i tłuszczem. Eskimosi uzyskują z białek zwierzęcych około 45% ogólnej ilości kalorii, a Indianie nawet do 70%, a nte zapadają ani na miażdżycę naczyń, ani zapalenie nerek, cukrzycę, nadciśnienie, artretyzm.

Białka są materiałem, z którego nasz organizm tworzy również i ciała odpornościowe, przeciwchorobowe. Byłoby więc dużym ryzykiem zjadać zbyt mało białek. Niedobór ich jest bowiem bardzo szkodliwy: prowadzi do zahamowania wzrostu i rozwoju młodych oraz do obrzęków u dorosłych i starych. Doświadczenia wykazały, że właśnie białka mają duże znaczenie w leczeniu oparzeń, niedokrwistości, marskości wątroby działają rozgrzewająco, pobudzając przemianę materii w działaniu są też podobne do wit. Bi2 (przeciwdziałają anemii)

Przedłużenie życia zależy tylko od ciebie! a także – specjalnie starszym ludziom – dodają wigoru i żywotności. Wniosek jest jeden: białka tak zwierzęce, jak i roślinne są niezbędnym pokarmem dla człowieka. Niemniej białka zwierzęce – nie muszą pochodzić tylko z mięsa.

Po 45 roku życia należy mięsa raczej unikać lub spożywać niewielkie ilości z bardzo dużymi ilościami jarzyn. Więc np. 7-10 dkg mięsa w sałatce lub jakiejś innej potrawie jarzynowej czy mącznej. Z listy produktów białkowych powinno się wybierać codziennie tylko jeden produkt, np. twaróg lub jaja itp.

W starszym wieku i przy siedzącym trybie życia co najmniej jeden posiłek dziennie powinien być poświęcony na spożywanie wyłącznie owoców i mleka lub nawet ciepłego mleka z wodą (np. na kolację). Nie radzimy pijać mleka do mięsa, gdyż mleko do szybkiego strawienia wymaga łagodnego środowiska w żołądku, a mięso – ostrego, kwaśnego mleko w obecności mięsa – ścina się w żołądku w gęstą papkę, trudniej strawną.

Z mięsem też nie powinno się mieszać słodyczy (cukier, słodkie ciasta, miód). Słodycze bardzo szybko się spalają, a to zwalnia procesy trawienne białka. Po obiedzie ludzie lubią coś „popić”. Może to być po prostu woda, lekko osłodzony kompot, kawa zbożowa najlepiej bez cukru lub bardzo słaba herbata.

Leave a Reply