HIGIENA NA CO DZIEŃ

Powinno się przede wszystkim sypiać przy otwartym lub – w wielkie mrozy – lekko uchylonym oknie, najlepiej w nie opalanym pokoju. Ważne jest nie tylko to, że oddycha się świeżym powietrzem, ale i to, że jest ono zimne. Zimne powietrze powoduje głębszy oddech, a głębokie oddechy są najbardziej regenerujące, odświeżające i odmładzające. ‚

Przecież to krew wchłania tlen z pęcherzyków płucnych. Im więcej dostarczymy płucom czystego powietrza, z dużą zawartością tlenu, tym więcej przejdzie go do krwi, a krew rozniesie ten tlen po całym organizmie, odmładzając niejako wszystkie komórki.

Rano przez 15 min. należy uprawiać gimnastykę, nawet na tapczanie. Niektóre ćwiczenia powtarzać kilkakrotnie. Szczególnie te, które uruchamiają mięśnie lędźwi, ud, brzucha i podbrzusza. Gimnastykować przy okazji i stopy.

Po gimnastyce generalne mycie. Najpierw w ciepłej wodzie, mydłem, stojąc w wannie pod tuszem lub też po prostu nacierać się myjką. Umyte ciało trzeba hartować. Więc myć coraz to zimniejszą wodą wciąż myjką, aż wreszcie poddać je zupełnie zimnemu prysznicowi. Z kolei wyskoczyć z wanny i przy otwartym oknie znowu gimnastykować się i masować. A zatem bić się po całym ciele pięściami, palcami i dłońmi masować się od stóp do głowy – dosłownie (podeszwy i czaszkę), cały czas być w ruchu, skacząc poruszać każdym muskułem, każdym mięśniem. Zrolowanym ręcznikiem masować się po plecach i bić po udach, ramionach itd.

Leave a Reply