Archive for Sierpień 17th, 2015

HIGIENA NA CO DZIEŃ CZ. II

Wszystkim tym ćwiczeniom naturalnie towarzyszą głębokie wdechy i wydechy. Zimna woda, zimne powietrze działają zbawiennie na naszą skórę. Zmuszają nas do głębokiego oddychania. W ćwiczeniach tych wystawiamy na działanie powietrza nie tylko twarz i ręce, lecz i całe ciało. Zimą jedyną okazją do „dania oddechu” skórze jest właśnie taka ranna gimnastyka bardzo skondensowana i energiczna. Ćwiczenia powinny być wykonywane z pewnym wysiłkiem, ale bez przesady, gdyż skutek mógłby być przeciwny. Ludzie starsi powinni zasięgnąć porady u lekarza, na jakie ćwiczenia mogą sobie pozwolić. Po gimnastyce szybki marsz, który znowu wzmaga i pogłębia oddychanie, wprawia w ruch mięśnie i stawy. Dr Jackson zalecał jeszcze ranne spacery.

»

Sen toksyczny nie daje wypoczynku

Pamiętam, jak jedna z lekarek radziła kobiecie mającej rodzić po raz pierwszy, by zasypiała nawet na minutę, jeśli tę minutę będzie mieć wolną od boli. Słysząc tę radę – uważałam ją za przesadną i wprost trochę śmieszną. Potem jednak przekonałam się, że była to wspaniała rada. Ta minuta snu była prawdziwym odprężeniem, odpoczynkiem podczas tak wielkiego wysiłku jak wydawanie na świat dziecka.

»